Hej alla med båtar inom SBK!

Enligt gällande regler så måste givetvis alla som har en båt på varvet eller vid våra bryggor ha en gällande försäkring.

Man får inte sin båt sjösatt/torrsatt av oss och man får inte ta sin byggplats i anspråk, innan klubben har era försäkringsuppgifter. Gäller även trailerbåtar som inte anvisas plats utan dessa uppgifter.

Vidare har vi numera hårda krav på att vi har bottenfärg av hård av kemikalieinspektionen godkänd ostkusttyp för de båtar som vi tar upp på varvet med botten målad med biocidfärg.

SBK har ett administrativt system i ”molnet” som heter BAS-K, via båtunionen.

Alla medlemmar enligt ovan måste snarast logga i BAS-K och uppdatera era uppgifter, och för de med varvsplats ange bottenfärg.

Vidare finns en ruta att kryssa i att ni läst vad som gäller på varvet vid underhåll/slipning av båtbotten på varvsområdet!

Alla uppgifter är obligatoriska!

Här följer instruktioner:

• Logga in i mina sidor i BAS-K på, bas.batunionen.se (Alla skall ha fått inloggning annars hör av Er, via mail, så löser vi detta med ny inloggning, får vi lägga in de fyra sista siffrorna i personnumret för er (gdpr), så kan ni logga in med Bankid)
  • Uppe till höger, när du är inloggad, klicka på ”begär ändring av uppgifter”
  • Nu är ni inne där ni kan ändra kontaktuppgifter, lägga till ny båt, och ändra båtuppgifter.
  • Gå till ”båtuppgifter”, där ser ni er båt, man måste tyvärr skrolla ut lite till höger med pilen undertill så att man ser en penna längst till höger
  • Klicka på pennan.
  • Nu kommer sidan upp med era uppgifter, tyvärr står det ”registrera ny båt” uppe till vänster, men det är rätt sida! Där kan ni ändra och komplettera uppgifter. Även byta båt. (för er som har mer än en båt måste det upprepas på varje båt efter man registrerat sin första.)
  • Fyll i försäkringsbolag och försäkringsnummer.
  • För er med båt på varvet, Svara helst, Ja och ange bottenfärg. (exempel, Ja, Hempel Hard Racing Copper) eller skriv Ja vid omålad botten, epoxibehandlad utan bottenfärg räknas som omålad!
  •  Vet man inte vilken typ man har skriver man det.  Godkända färger för påstrykning är sedan flera år, som biocidfärg, är endast Hempel Hard Racing Cooper och Trilux Hard Antifouling.
  • Klicka i rutan att ”Jag har läst på hemsidan vad som gäller vid underhåll av bottenfärg på varvsområdet”.
  • KLICKA PÅ SPARA UPPE TILL HÖGER!!
  • Uppdateringen måste sedan godkännas, det kan ta någon dag, sedan kan ni se den.

Har ni frågor eller behöver hjälp med uppdateringen vänligen kontakta oss på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.